Dag 1 : Naar Ecuador

27 juni 2019 - Quito, Ecuador

Lag het aan de spanning van de nakende reis, maar niemand had een goede nachtrust gehad.  Om 04u00 moesten we al uit de veren om tijdig in Schiphol te geraken. Na een vlotte incheck en paspoortcontrole konden we nog rustig een ontbijt nuttigen en ons vergapen aan de vele vliegtuigen, passagiers en winkels die een luchthaven rijk is.

Schiphol

De vlucht van KLM startte wel me wat vertraging wegens enkele “no shows”, waardoor deze bagage terug uit het ruim moesten gehaald worden, maar de vlucht zelf verliep voorspoedig en zonder zware turbulentie. Maar wat is dat lang … 12 uur vliegen.  Af en toe de benen strekken is zeker aan de orde en de catering onderbrak gelukkig ook regelmatig deze lange vliegtijd.

Om 15u10 lokale tijd (22u10 CEST) zijn we geland in Quito en stond onze luchthaventransfer ons mooi op te wachten. Na nog een rit van 50 minuten werden we keurig afgezet bij ons hotel in het  hart van de oude stad.  Wel zijn we onderweg een paar keer moeten rondrijden, daar er enkele betogingen het verkeer in het centrum ontregelden.  Nieuwsgierig dat we zijn, hebben we natuurlijk aan onze chauffeur gevraagd wat de reden van de betoging was.  Bleek dat aanvang juni het constitutioneel hof de goedkeuring heeft verleend om een meisje de achternamen van 2 moeders te geven, wat eigenlijk ook een erkenning is van homo en lesbische ouders.  In een streng katholiek land als Ecuador blijkt dit niet vanzelfsprekend te zijn, vandaar de protesten voor de “echte” waarden.  Kortom,  er moet hier nog een ganse weg afgelegd worden.

Na een korte verfrissing op onze kamers zijn we nog snel de stad ingetrokken om nog wat eten.  Daar we op de evenaar zitten, duurt de dag exact 12 uren en valt de avond al om 18u00.   Na een lichte maaltijd zijn we direct terug naar het hotel gekeerd want iedereen was moe en wilde naar bed, wat ook te begrijpen met de 7 uren tijdsverschil.  Onze biologische klok moet zich nog regulariseren …

Avondeten in Quito

1. Peter Lanslots - Conny van Craenenbroek:
    Hoi Allen,

Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Begrijpelijk dat jullie moe waren na zo'n lange vlucht en het tijdsverschil.
    Inderdaad zijn er nog streng katholieke landen waar het note done is om
    homo of lesbische ouders te zijn.Gelukkig zijn ze in ons landje al mee want
    het is voor ieder belangrijk in welke gezinssituatie ook dat ze gelukkig zijn en wij vinden dat dit bij
    homo koppels of lesbische koppels evengoed aan de orde is.Deze mensen kunnen evenveel liefde
    en zorg geven zoals een gewoon koppel.Hopelijk zijn jullie na een goede nachtrust wat bekomen van de reis en kunnen jullie starten !Wij kijken in elk geval al uit naar het verdere verloop .Doet dat nog
    goed ginder met z'n allen en tot volgende mail!

Groetjes,

Peter en Conny
  2. Stevens May:
    Hoi lieve familie,

Toppie om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en zonder al te zware turbulentie. Hopelijk zijn jullie ondertussen al een beetje gewend aan het tijdsverschil. Is het ginder ook zo warm? Hier is het ook puffen en braden ( 32°) en het zal voor eerst nog niet beteren. Gelukkig kan ik af en toe eens een plonsje doen bij mijn zusje zodat is het een beetje dragelijker is. Hopelijk kunnen jullie daar veel ontdekken en vooral genieten van elke dag die je daar bent. Dit wordt ongetwijfeld een reis om nooit meer te vergeten. Gelukkig kunnen we via jullie mee genieten van deze prachtige reis. Dikke knuffel voor jullie allen en ik kijk al uit naar het volgend verslag. May
  3. Johan wouters:
    27 juni 2019
    blij goed aangekomen te zijn, nu kan een onbekend avontuur starten. maak er een goed
    verhaal van. hier alles OK. groetjes, ma,pa, oma en opa. kusjes