Dag 17 : Los Frailes – Agua Blanca

12 juli 2019 - Puerto Lopez, Ecuador

Als laatste tour aan de kust zijn we het Machalilla National Park verder gaan bezoeken.

WandelingYasmine op het strand

Eerst werden we naar de stranden van Los Frailes gereden, waar we een wandeling hebben gemaakt om de verschillende beschermde stranden te kunnen zien.  Volgens diverse reisbrochures zijn dit de 3 mooiste stranden van Ecuador, en dat kunnen we volmondig beamen. Vooral de laatste en grootste, was een schitterende baai. Omdat we al vroeg daar waren, was deze nog zo goed als verlaten.  Maar in de vroege namiddag, wanneer de school hier gedaan was, kwamen vele lokale bewoners ook hier wat zwemmen.

StrandZwemmenPanorama

Nadien zijn we naar het inheems dorpje Agua Blanca getrokken, waar een lokale gids ons heeft ondergedompeld in de historiek en levenswijze van de oorspronkelijke kustbewoners.  Onze tour-gidsen was een jong koppel (Engels & Argentijns) dat reeds 3 jaren aan het reizen was, slow traveling, zoals ze het zelf noemen.  Om toch wat geld te verdienen werken ze onderweg bij lokale touroperators, geven ze Engelse les via Skype, en houden ze een blog + instagram-account bij. Ze zijn deze levensstijl nog helemaal niet beu, maar het is toch soms zwaarder dan ze zelf verwacht hadden.

museumGraftombeBloemen

Om ons (spiritueel) te zuiveren zijn we ons nadien nog gaan reinigen in het zwavelmeer dat naast het dorp ligt.  De geur van en beerput en/of rotte eieren moet je erbij nemen, maar het zou goed zijn voor de huid.  Afwachten of dit effect zal hebben?  Na een grondige spoelbeurt en een ijsje om een smaak terug te regulariseren, mochten we alsnog mee terug met het busje. Voor de zekerheid hebben we thuis nog een extra verkwikkende douche genomen.

ZwavelkuurZwavelmeerIJsje eten

Onze laatste avond in Ecuador hebben we afgesloten met een lekker diner en bijbehorende cocktails in een van de strandbars.  Gelukkig vonden we nog een motortaxi die ons naar de B&B bovenop de  berg wilde brengen.