Dag 2 : Quito

28 juni 2019 - Quito, Ecuador

Quito, de hoofdstad van Ecuador. Natuurlijk moesten we deze gaan verkennen. Volgens de reisgids is een van de mooiste uitzichtpunten op de top van de Pichincha (4270 meter) die bereikbaar is met de  téléfriqo.  En inderdaad, wat een schitterend uitzicht over gans Quito, de Andes en de vele vulkanen die rond Quito liggen.  We zitten in Quito al hoog en op deze berg voel je toch duidelijk dat de lucht nog ijler is, maar even schommelen konden we zeker niet laten.

Panorama QuitoCarlito schommelEwart schommelYasmine schommel

De oude stad zelf is er een met een koloniaal verleden waar Katholieke en Arabische invloeden zijn versmolten met inheemse motieven. Niet voor niets is dit tot Unesco werelderfgoed uitgeroepen.  Aanraders zijn zeker de Iglesia de la Compañiade Jésus waar alle altaren met bladgoud zijn bedekt en La baselicia del Voto Nacional, waar je ook de torens van kan beklimmen.  We hadden ergens gelezen dat er een café was in een van de torens, maar jammer genoeg was dit ondertussen een souvenirwinkeltje geworden.  Ook de vele pleinen en paleizen die de stad rijk is maakt het zeker de moeite waard om hier rond te kuieren.

Quito Plaza GrandeQuito La Ronda

Richting de nieuwe stad zijn we in een van de parken even gestopt om naar Ecuavolley te kijken, een Ecuadoraanse variant van volleybal.  De spelregels zijn ons niet helemaal duidelijk, maar deze sport blijkt hier zéér populair te zijn.

Quito Ecuavolley

Daar we toch ettelijke kilometers hadden gelopen hebben we een taxi genomen om ons terug naar het hotel te laten voeren om daarna in de onmiddellijke omgeving iets te gaan eten. Er was ook reden tot vieren, want Yasmine had haar uitslag ontvangen en ze was over de ganse lijn geslaagd.  Nu nog 2 weken stage lopen en ze heeft haar 2de diploma (leerkracht lager onderwijs) binnen. De mojito’s  en gin-tonics werden goed gesmaakt.

1. Peter Lanslots - Conny van Craenenbroek:
    28 juni 2019
    Goe bezig en leuke fotos.
    Plezant vakantieleesvoer😉
  2. Stevens May:
    28 juni 2019
    Wauw dat ziet er allemaal heel mooi uit daar. Vooral die schommel die is op zich wel een attractie en geeft een heel mooi beeld. En Yasmine een heel dikke proficiat hoor. Daar zullen wij hier ook op toasten maar dan met een glaasje witte wijn.
  3. Ingrid & Yves:
    28 juni 2019
    Dirk als ge nog eens van job moest veranderen, moet ge zeker voor verslaggever gaan. Mooie verhalen alleen mis ik een foto van Dirk in de schommel.😉👍