Dag 3 : Otavalo, Cuicocha, Cotacachi en Cayambe

29 juni 2019 - Quito, Ecuador

Daar we ook de omgeving van Quito wilden ontdekken hadden we een dagtrip geboekt. Een bezoek aan de meest gekende artisanale markt van Ecuador, de markt van Otavalo stond eerst op het programma.  De lokale bevolking, vooral de dames, zijn fier op hun afkomst en dragen hun typische kledij dagelijks.  De markt stond vol standjes met kleurrijke kledij, poncho’s, tassen, wandtapijten, juwelen, enz …  Natuurlijk  konden we niet weerstaan om diverse zaken te te kopen, maar afdingen is ons ding toch niet.

Otavalo Markt

Dan verder naar het prachtige kratermeer van Cuicocha om aldaar te lunchen.  En jawel, de eerste gefrituurde Cuy (cavia) is achter de kiezen gegaan en andere lokale specialiteiten werden goed gesmaakt.

Quicocha MeerCuy (Cavia)

Ook in Cotacachi werd even gestopt om de lokale lederindustrie even te bekijken. En ook daar werden enkelen van ons verleid om iets te kopen.

De laatste stop was in Cayambe (Quitsato), om het echte “midden van de wereld” te zien. Niet het toeristische “La Mitad del Mundo” vlakbij Quito, die niet exact op de evenaar ligt.  Na een zeer leerrijke uitleg door een lokale gids weten we waarom Ecuador deze naam mag dragen en wat de verschillen zijn van het noordelijk en zuidelijk halfrond.

Quitsato

Bij het terugrijden naar Quito zagen we wederom vele wandelaars op de grote wegen.  Blijkt dat dit allemaal Venezolanen zijn die te voet onderweg zijn naar Peru en Chili.  Dus niet alleeen bij ons is er een vluchtelingenprobleem …

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Linsay Mertens:
    29 juni 2019
    Wat een mooie verhalen. Als je begint te lezen is het net of je er zelf mee rond wandelt. We kunnen gewoon voelen dat jullie enorm aan het genieten zijn. Fijn om te lezen en mooie foto’s om te zien!
  2. Stevens May:
    29 juni 2019
    Ik kijk er steeds vol spanning naar uit en vooral die mooie foto's kunnen mij erg smaken behalve die cavia dan.
  3. Tante:
    29 juni 2019
    Hoi gelukkige reizigers die al een mooi avontuur beleefd hebben. Dankjewel om ons te laten meegenieten van de verre reis. Ook een dikke proficiat aan ons Yasmine xxx
    Geniet er ginder nog van en wij ook van de geweldig goed geschreven commentaar,proficiat et dikke knuffel,tante
  4. Ann - Wim:
    29 juni 2019
    Heel leuk om jullie reis mee te kunnen volgen. Genieten maar, want het is daar prachtig ! En door jullie verslag te lezen, kunnen wij dit ook van op afstand mee beleven ….
  5. Johan wouters:
    29 juni 2019
    ik begin mijne maat al een beetje te missen, en als ik de uitleg van 'tante' goed lees is een dikke proficiat voor ons Yasmine toch niet bedoeld voor een verjaardag. Heeft Carlito alles al goed bekeken, en wat vindt hij van die hele uitgebreide uitstap?
    Zijn snoepreis is toch een bijzondere ervaring die het leven lang bijblijft, dacht ik.
    bedankt namens oma voor je reisverhaal, en blijf alert voor onvoorziene omstandigheden.
  6. Johan wouters:
    29 juni 2019
    Mijn zin was nog niet helemaal af, maar zie dat je niet heel Equador leegkoopt, want dan moet je vroeger terug, dat zullen die grieten hier wel leuk vinden, nietwaar Carlito. ms y ll, oma, opa xxx
  7. Eefje:
    30 juni 2019
    Echt een bijzondere reis lijkt me. Heel fijn om zo wat mee te mogen genieten.