Dag 9 : Baños

5 juli 2019 - Baños de Agua Santa, Ecuador

Welkom in de meest avontuurlijk stad in Ecuador.  Vele Ecuadoranen en buitenlandse (rugzak)toeristen komen hier hun “kicks” zoeken, wij dus ook.

’s Morgens zijn we met vier begonnen met Canyoning. Afdalen en -glijden langs watervallen en op het laatste nog een rappel in het ijle. Deze eerste kennismaking smaakt zeker naar meer voor allemaal. Leuk is dat de touroperator ook foto’s maakt van deze expeditie, dus hierbij al enkele van hun actiefoto’s.

Groepsfoto CanyoningDirk CanyoningEwart CanyoningCarlito CanyoningYasmine CanyoningGroepsfoto Canyoning

In de namiddag zijn we met allen gaan Canopying (=katrolbanen).  Ook spectaculair om iedereen van de diverse katrolparcours te zien afdalen in verschillende posities; zittend, ondersteboven, superman en met 2 naast elkaar vliegend.  Het was veel te snel gedaan, maar het uitzicht over de dalen  en de rivier was schitterend.

Nadine CanopyingEwart CanopyingYasmine CanopyingCarlito Canpoying

We hadden nog wat tijd over, dus we hebben nog even een minibus gehuurd om eerst te gaan schommelen bij de Casa del Arbol.  Natuurlijk een ander uitzicht dan in Quito, maar evenveel genieten.

Dirk schommel Casa del ArbolGroepsfoto Casa del ArbolPanorama Casa Del Arbol

Daarna zijn we de Ruta de las Cascadas afgereden. Zo’n 20 kilometer lang, met verschillende watervallen langs de weg.  Mooi om te zien, maar overal bieden ze Canopying aan, wat het uitzicht toch wat verstoord.   Als kers op de taart zijn we gestopt bij de Pailon del Diablo, een adembenemende waterval die je bijna aan kan raken.  Wat een kracht en wat een schitterend decor.

Waterval van de Ruta de las CascadasWaterval Pailon del DiaboloGroepsfoto  Pailon del DiaboloWaterval Ruta de las Cascadas

Morgen weer een andere activiteit in Baños.

1. Elly:
    5 juli 2019
    Mooi zeer mooi genieten doen jullie zeker iets om nooit te vergeten 👍👍
  2. Linsay Mertens:
    WoW WoW en nog is WoW
  3. Marc Adriaensen:
    5 juli 2019
    Spectaculaire foto's en machtig verhaal. Onvergetelijke herinneringen...
  4. Tante:
    geweldig!!!
  5. Stevens May:
    5 juli 2019
    Weer zulke prachtige foto's. Vooral die foto met schommel het is net of je boven de wereld schommelt mooi is dat. Zo te zien hebben jullie the time of your life daar.
  6. Laura, Jazmin, Peter en Inge:
    5 juli 2019
    Dat hebben wij overgeslagen. Jammer blijkt nu. Amuseer jullie!
  7. Annelies:
    5 juli 2019
    Prachtig allemaal. Genieten maar !
  8. Johan wouters:
    5 juli 2019
    Het is wat ver, want anders zou ik dat ook eens graag doen. Kunnen we in onze hof ook geen watervalletje en kabelbaantje aanleggen? ik begin een beetje jaloers te worden. Verder veel pret en breng wat speeltjes mee voor oma, die kabelbaant ook graag. (met pamper van 20 kg). xxxxxxxxxxxxxx