Dag 15 : Puerto Lopez

11 juli 2019 - Puerto Lopez, Ecuador

Eindelijk onze eerste “vrije” dag. We hadden niets op het programma staan, enkel de verplaatsing van Guayaquil naar het kustdorp Puerto Lopez aan de Stille Oceaan.  Let wel : toch bijna een halve dag kwijt, daar dit 3,5 uur rijden is.

We hebben hier een B&B gereserveerd die tegen de berg hangt, met mooi uitzicht over de baai. Het dorp zelf is een klein en oud kustdorpje waar niet zo heel veel toeristen rondlopen. Toch zijn ook hier diverse strandbars en restaurantjes te vinden en kan je een van vele motortaxi’s nemen.  Dit alles tegen tarieven die zeer goed voor de geldbeugel zijn.

Maremonti Puerto LopezPier Puerto LopezBoulevard Puerto Lopez

De lokale vissers hebben hun boten in de haven of op het strand liggen en het zeewater is warm,  dus we hebben een ontspannende strandwandeling gemaakt om daarna nog even in het zwembad verder af te koelen.  ’s Avonds zijn we opnieuw afgezakt naar het dorp om wat te gaan eten.

Cocktails Puerto LopezBoten Puerto Lopez

1. Tante:
    11 juli 2019
    Hopelijk kunnen jullie nu ook nog een beetje van de rust genieten voordat je aan de lange terugreis begint. Veel groetjes met knuffel xxx
  2. Franck & Erika:
    11 juli 2019
    Beste familie Stevens,
    Al veertien dagen zien wij niets anders dan mooie landschappen, culturele en sportieve uitdagingen maar vooral jullie lachende gezichten. Het is duidelijk dat deze zeer goed voorbereidde reis voor jullie een "once in a lifetime" ervaring aan het worden is. Geniet nog van de resterende dagen !
    Franck & Erika