Dag 6 : Lagio Agrio - Latacunga

2 juli 2019 - Latacunga, Ecuador

Eindelijk eens uitslapen. Vandaag stond enkel de terugvlucht naar Quito en de rit naar Latacunga op het programma.  We hadden dus in de voormiddag nog even tijd om Lago Agrio opnieuw te verkennen en een ijsje te eten.

Muurschildering Lago AgrioGroepsfoto Lago AgrioIJsjes in Lago Agrio

Kelly had ons een berichtje gestuurd dat ze nog even afscheid kwam nemen. Toch nog even bijpraten over onze en haar emoties van de vorige dag, want ze is echt begaan met dit alles. Ze wist ons ook te vertellen dat ze gisteren nog stiekem wat extra vragen had gesteld aan Ana.  Zo weten we nu dat Carlito ook deels Colombiaans bloed heeft.  Kelly had ondertussen ook aan Pater Walter gevraagd om bij een volgend bezoek zeker bij Ana langs te gaan, om te vragen hoe zij zich nu voelt en om eventueel nog meer informatie te verkrijgen.  Wat we dan zeker van Kelly zullen vernemen.

Ook heeft Kelly ons kunnen vertellen waar ze momenteel mee bezig is.  Ze is al verschillende jaren aan het werk bij Caritas, een non-profit katholieke organisatie, die zich het lot van de vele Venezolaanse vluchtelingen aantrekt, die nabij Lago Agrio richting Peru en Chili reizen, of beter gezegd ... wandelen.  Tobia is hier ook bij haar werkzaam voor 1 jaar.

Wederom hebben we hartelijk afscheid genomen en nogmaals uitgedrukt dat we haar en Angel ongelofelijk dankbaar zijn voor dit alles.  De deur staat nu open voor Carlito en Ana, ze moeten nu zelf beslissen of ze deze gaan gebruiken.

Groepsfoto met Kelly

De terugvlucht naar Quito verliep zonder problemen en daarna nog enkele uren met de wagen naar Latacunga zodat we tegen de avond aankwamen.  Toch nog even een korte wandeling gemaakt om onze benen te strekken en een restaurant te zoeken, wat niet makkelijk was. Gelukkig nog een pizzeria gevonden en dan terug naar het hotel.

Kerk Latacunga

1. Stevens May:
    2 juli 2019
    Wat een spannend reisverhaal is dit. Lees bijna als een boek en wacht om de volgende bladzijde door te lezen.
  2. Annick, Kim en Imani:
    2 juli 2019
    Leuk om jullie avonturen zo mee te kunnen volgen. Mooi land aan de foto's te zien. Benieuwd wat er nog komt ;)
  3. Peter Lanslots - Conny van Craenenbroek:
    Hoi Steventjes,
    Wat een verrassende wendingen & ontdekkingen op deze reis!
    Leuk om dit te mogen meevolgen, TOP.
    Nog veel plezier en ontdekkingen toegewenst.
    Peter L
  4. Jef Stevens:
    6 juli 2019
    Ik meldde me aan op de mailinglist maar krijg geen mails. Ben nu maar teruggegaan naar de link in je eerste bericht en begin nu - in Denemarken - bij te lezen. Wat een avontuur!