Dag 7 : Quilotoa

3 juli 2019 - Quilotoa, Ecuador

Onze eerste aardbeving.  Op zich niets spectaculair, maar om 01u23 hoorde Nadine als ikzelf het vensterglas in de ramenkozijnen trillen.  Eerst dachten we dat het van iets anders kwam, maar na verder onderzoek op het internet was er toch een kleine aardbeving geweest.  In Ecuador blijkt dit veelvuldig voor te komen, dus geen paniek.

Het was wederom vroeg dag, daar we nog enkele uren moesten rijden om het kratermeer van Quilotoa te bereiken. Nadine was wat ziek, dus bleef ze een dag in het hotel om terug op plooi te geraken.

Alpaca

Onze eerste stop was de Canon De Rio Toachi, een ravijn die gevormd was door gletsjerwater van een nabijgelegen vulkaan.

Dirk in de  Canon De Rio ToachiEwart en Yasmine  in de Canon De Rio Toachi

In Quilotoa waren we bij de eerste bezoekers in het dorpje, want de vele souvenirwinkeltjes hostels en restaurants  waren nog niet open. Bovenaan hadden we een adembenemend uitzicht over het wondermooie kratermeer dat een groen/gele schijn heeft vanwege de zwavel die nog steeds uit de bodem komt opborrelen. Het is nog mooier dan we jullie op foto’s kunnen laten zien. Natuurlijk wilden we dit ook beneden bekijken, dus we zijn met volle moed naar beneden gegaan … en geschoven.  Na een welverdiend drankje hebben we ook enkele kajaks gehuurd om even op het meer te peddelen en goed rond te kunnen kijken naar de schitterende omgeving.

Panorama Quilotoa meerGroepsfoto bij het Quilotoa meerCarlito bij het Quilotoa meerKajak op het Quilotoa meer

Nadien moesten we nog terug naar boven, maar je voelt direct dat je op grote hoogte zit (= 3700 meter), dus de keuze was snel gemaakt.  Op de luie manier terug naar boven met de muilezels die de lokale bevolking daar uitbaat. Ewart was duidelijk de sportiefste want hij heeft deze beklimming toch te voet gedaan.

Muilezels bij het Quilotoa meer

Na de lunch boven, konden we de winkels niet voorbij zonder iets te kopen, maar we zien dit als steun voor de lokale bevolking.

In de vooravond nog een uitgebreide wandeling gemaakt in de stad Latacunga, die nu vol leven was. Na het eten wat gezelschapsspelletjes gespeeld, omdat het ’s avonds niet aangeraden is om nog in de stad rond te dwalen. Kwestie van geen problemen te zoeken.

1. Stevens May:
    3 juli 2019
    Weeral prachtige foto's wat een mooi land. Dirk hebben jullie daar nog iets gehoord van het zusje van Carlito dat ook in het weeshuis zat? Zo te zien genieten jullie met volle teugen en zullen jullie deze reis nooit meer vergeten.
  2. Tante:
    3 juli 2019
    Geniet nog heerlijk van de pracht en praal ginder zodat wij hier ook nog kunnen meegenieten.
    Veel groetjes
  3. Kris & Wendy:
    3 juli 2019
    Echt geweldig om elke dag jullie verhalen en belevenissen te lezen. Een ervaring om nooit meer te vergeten en waar jullie nog lang van kunnen nagenieten. We kijken weeral uit naar het volgende reisverslag. Geniet nog van jullie vakantie! Vele groetjes van ons allemaal! xxxxxxxx
  4. Johan wouters:
    3 juli 2019
    Daar is wel meer te beleven dan hier, en jullie zijn nog niet halfweg. Prent alles goed in het geheugen
    zodat er later een lijvig reisverhaal van kan gemaakt worden.
    Wij zien er al naar uit. Tot volgend verslag, met ons Nadine terug op de been.
    Groetjes uit de thuishaven xxxxxxxxxxxx